Archive for 09 September 2018
09 September
Creative Writing Model Reports
欺瞞的教育に屈しない創造的記述
現在日本の大学は、教員に欺瞞的な自己点検作業を繰り返すことを強い、形骸的なアクティブラーニングの導入を課して、本来の教えることの根幹理念を放棄する破綻的状況に陥っています。
そのような壊滅的な環境の中でも、一部の学生達は学んで知ったことを楽しく表現する精神力を失わずに、創造的な記述を成し遂げることに成功しています。これらは教育の悪影響に屈することなく知の把握と自律的な表現の完成を達成することができた、貴重な事例を示すものです。
Creative writings that do not yield to deceptive educational demands
Currently Japanese universities are in a collapsed situation abandoning the fundamental principles of teaching by imposing the introduction of perfunctory “active learning” and the repetition of deceptive self-checking work on faculty members.
Among such devastating environments, some students have succeeded in accomplishing a creative writing without forfeiting the mental power of expressing joyously what they have learned. These are precious examples that show they were able to grasp sound knowledge and to achieve completion of autonomous expression rejecting to succumb to opposite effects of education.
ゲーム『Fate Extra』に「ゲーム紀行」という形式を採用して展開した主題考察
https://www.academia.edu/37357513/Game_Travelogue_Fate_Extra.docx
アニメ、ゲーム、フィギュア論の諸講義レポートを架空ラジオ放送の形式で統括的に語る試み
https://www.academia.edu/37283470/Imaginary_Psycho_Radio_ISR.docx
ミュージシャン平沢進のインタラクティブライブ論
https://www.academia.edu/37281527/Phases_of_Existence_and_Phenomenon_in_Hirasawa_Modes_of_Self_in_Interactive_Live_1_A_Preliminary_Essay_on_Interactive_Live
アニメ『Fooly Cooly』に対する註釈賦与を通して試みられた2次創作的論考
https://www.academia.edu/34417432/Trivialism_in_Fooly_Cooly.docx
アニメ『新世紀Evangelion』とvocaloidを統合して語った2次創作的記述
https://www.academia.edu/34213154/Decisive_Weapon_Vocaloid.docx
ゲーム『Fate/stay night』の設定を土台にして語った2次創作的記述
https://www.academia.edu/33009795/7th_Holy_Grail_War.docx
アニメThe Last Unicornの主題を考察する2次創作的記述
https://www.academia.edu/34545796/TLU_scenario.docx
初音ミクフィギュアを語る2次創作的記述
https://www.academia.edu/36647329/2018_proficiency_test_model_answers.docx
対話篇の形式でマンガ『Onepiece』の倫理を論じる試み
https://www.academia.edu/37366753/Onepiece.docx
現在日本の大学は、教員に欺瞞的な自己点検作業を繰り返すことを強い、形骸的なアクティブラーニングの導入を課して、本来の教えることの根幹理念を放棄する破綻的状況に陥っています。
そのような壊滅的な環境の中でも、一部の学生達は学んで知ったことを楽しく表現する精神力を失わずに、創造的な記述を成し遂げることに成功しています。これらは教育の悪影響に屈することなく知の把握と自律的な表現の完成を達成することができた、貴重な事例を示すものです。
Creative writings that do not yield to deceptive educational demands
Currently Japanese universities are in a collapsed situation abandoning the fundamental principles of teaching by imposing the introduction of perfunctory “active learning” and the repetition of deceptive self-checking work on faculty members.
Among such devastating environments, some students have succeeded in accomplishing a creative writing without forfeiting the mental power of expressing joyously what they have learned. These are precious examples that show they were able to grasp sound knowledge and to achieve completion of autonomous expression rejecting to succumb to opposite effects of education.
ゲーム『Fate Extra』に「ゲーム紀行」という形式を採用して展開した主題考察
https://www.academia.edu/37357513/Game_Travelogue_Fate_Extra.docx
アニメ、ゲーム、フィギュア論の諸講義レポートを架空ラジオ放送の形式で統括的に語る試み
https://www.academia.edu/37283470/Imaginary_Psycho_Radio_ISR.docx
ミュージシャン平沢進のインタラクティブライブ論
https://www.academia.edu/37281527/Phases_of_Existence_and_Phenomenon_in_Hirasawa_Modes_of_Self_in_Interactive_Live_1_A_Preliminary_Essay_on_Interactive_Live
アニメ『Fooly Cooly』に対する註釈賦与を通して試みられた2次創作的論考
https://www.academia.edu/34417432/Trivialism_in_Fooly_Cooly.docx
アニメ『新世紀Evangelion』とvocaloidを統合して語った2次創作的記述
https://www.academia.edu/34213154/Decisive_Weapon_Vocaloid.docx
ゲーム『Fate/stay night』の設定を土台にして語った2次創作的記述
https://www.academia.edu/33009795/7th_Holy_Grail_War.docx
アニメThe Last Unicornの主題を考察する2次創作的記述
https://www.academia.edu/34545796/TLU_scenario.docx
初音ミクフィギュアを語る2次創作的記述
https://www.academia.edu/36647329/2018_proficiency_test_model_answers.docx
対話篇の形式でマンガ『Onepiece』の倫理を論じる試み
https://www.academia.edu/37366753/Onepiece.docx
12:57:06 |
antifantasy2 |
No comments |
TrackBacks